torsdag 21. april 2011

Påske-elgen

Mais gir konstig bajs, det sto det i alle fall på en t-skjorte (Håkki) som jeg ga til broren min for noen år siden. Mais er påskegult, og kan nok gi en konstig påskestemning. Jeg valgte å dra ut i skævven for å leite etter påskestemningen og påskeharen. Men hva fant jeg? Haugevis med konstig bajs, og ingen påskehare. Men i stedet tror jeg det var en påske-elg i buskene der. Og den har jobbet hardt på vegne av påskeharen - som ser ut til å ha tatt seg påskeferie i år. Jeg har møtt mange varianter av påskeegg:

                                               Egg i solskinn, og sikkert også i solnedgang.

Elgens forsøk på gjenbruk. Kanskje prøvde den å forme noe brukbart av sitt eget avfall, men at den ble ganske muggen da håndverksferdighetene ikke svarte til forventningene.

Elg med kart for påskeharens påskeferie: fra Scandinavia, ned mot Europa og en svipptur til Amerika. Håper ikke påskeharen har blitt så oversized når den kommer tilbake fra sin ferie, at den utkonkurrerer påske-elgen.

Og ganske lunken påskestemning. Kan hende det var sola sin skyld, men jeg velger å tro det var elgen. Skjønner godt at den dreit om den fikk ferten av meg, jeg hadde gjort det samme. Bare den ikke driter i påsken, for der har vi blitt lurt i alle år til å tro at det er den søte påskeharen som står for innsatsen. I stedet ser det altså ut til at det er storebror elg som har holdt påsketradisjonene i hevd.

Hvis en elg møter en annen elg i solnedgang, vil den antageligvis ha lyst til å gjenskape dette romantiske øyeblikket ved en anledning. Se bare her, hvor fint den har fanget fargen og gløden! Men hvis de møttes, ville de antagelig luktet på urinen til hverandre og. Jeg ville nok ikke gjort det samme, men jeg stakk nesa ganske nærme dette pisset. Se så fint det er da, elgen er virkelig en urin-kunstner! Det oransje må være mugg av et slag, det så i alle fall sånn ut. Kanskje var påske-elgen litt muggen fordi en annen elg stakk av med solnedgang-elgen hans. Såre følelser skaper stor kunst, ypperlig påskepynt i allefall. Heia påske-elgen!


1 kommentar:

  1. Banalbloggen når nye høyder! Dette må være vårens eneste post om elgbajs og annet grums i hele bloggverdenen.

    Jeg tror du har funnet restene etter en elgfødsel.

    Godt å se at det er andre som er på søken for tiden, Jeg er desperat på søken etter motivasjon i dag. En side tegnet, 3 igjen. Dagens mål.

    SvarSlett