onsdag 20. april 2011

Et to ukers stup

Tenk at det ikke er mer enn to uker siden omgivelsene var grøtete grå, og hvit av seig vinter.

                                                  Her er tre som tjuvstartet badesesongen.

Jeg møtte også på et nakent tre som var på vei utti for en dukkert. Bildet ble litt uklart, da jeg så vidt rakk å forevige det der det løp hoppende mot vannet.

Ingen av trærne jeg møtte var modige nok til å ta tre-meteren. Men tåka sto lenge i tjukk kø der oppe.

Sjøl var jeg mer fengslet av den fine graffiti’en og taggingen som har overlevd nulltoleransen som ellers har gjort byen grå. Hvis du noensinne ser meg i badedrakt på dette stupetårnet, så er det mest sannsynlig i en drakt med graffiti på for å matche tårnet, neppe for å hoppe.


Unna vei, her kommer i hvert fall ikke jeg!

Ai, jeg blir helt i svime bare av å se over kanten. Egentlig hadde jeg planer om ganske høytsvevende prosjekter fremover, men jeg lurer på om ikke de må legges på is. Eller så må jeg bli flinkere til å fly. Svømme kan du bare glemme at jeg skal lære meg. Nøkken og de kjøttetende vannliljene skal få ha vannet i fred. Isen også.

Istiden er over, våren har tatt rennafart.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar