mandag 25. april 2011

EKKOekkoEKKO


Ekko av hva da? Det blir fort ekko her inne i bloggverden når så mange bloggere tar seg påskeferie. Alle gode ting er riktig nok ikke ekko, men tre. Derfor har jeg i det siste fokusert maksimalt på det gode, altså treskjæring.

Det ble ingen fargerikt dekorerte egg i år, jeg lot egg være egg. Jeg har i stedet laget snakkebobler som nærmest hjerter hverandre. Men egentlig er de ikke så kjærlige. For meg ligner de et ekko av en krasjende samtale. Når man snakker i munnen på hverandre, og må prate HØYT for å overdøve summingen av plagsomme stemmer, så mistrives jeg like mye som en kylling i bur. Det er plagsomt å måtte høre andres stemmer når ens egen er så velklingende og vakker, ikke sant?


Mitt anti-photoshop prosjekt har fått en alvorlig knekk og flaue farger. Sånn kan det gå når man er altfor lei av påskegult, og plutselig finner seg selv flere tiår tilbake, i pop-alderens tid.

Synes det ligner litt på skurringa fra en tv-skjerm med snø, når jeg ser det her. Samtidig er det jo ingen tvil om at det er noe som skurrer i kommunikasjonen. Det som er sagt er nok en gang sensurert, snødd bort. Skrrrrrrrr-rr.

Trær har blitt kuttet ned, bearbeidet til bord, hyller og skap. Og på ferden tilbake til å bli næringsrik(tja) jord for nye trær, har de fått ytringsboblens tegneseriedrakt for å si oss ett og annet. Ikke rart noen av dem er sinte og fornærmet. Kanskje trivdes de ypperlig som bordplate, eller en av treflokken. Ikke rart denne kopierer fargen til en av de sinte påskekyllingene som må leve i trange bur. Disse boblene måtte vel vært fine i et demonstrasjonstog? Hvis du kjenner noen kyllinger som har litt for mye usagt og i tillegg mot i brystfileten, så kan jeg alltids selge et par bobler i bytte mot noen maiskorn. Selv om det ikke er til smør på brødskiva, så duger det sikkert med mais på brødskiva i steden.



1 kommentar:

  1. Dette ser pissefedt ut, Samuelsen!

    Har dessverre ikke no mer intelligent å si her jeg sitter og skurrer i hjernen. En indre snakkeboble som snart sprekker. Nattjobbing er aldri gøy.

    SvarSlett