onsdag 23. februar 2011

Babbel & Bubbles


POP! Tittelen på collagen som skulle komme til å pryde både plakater, og være utstillingens ansikt utad. Babbel & bubbles, utstillingens tittel. For dere som ikke fikk med dere åpningen, vil den henge i KNOT sine lokaler frem til 29.april.

Nå skal jeg gjøre noe jeg aldri pleier å gjøre. Jeg har ikke for vane å la folk få vite hva jeg driver med, men nå tenkte jeg å hive ut noen bilder her. Slutt på dette mystiske imaget, og frem med sårbarheten, nakenheten og uforskammetheten.



 Her ligger noen av arbeidene jeg valgte å dra med meg over fjellet, ramme inn, henge opp og nå henge ut her.

 Ikke så lett å ta bildene etter at de er innrammet. Da blir det gjerne sånne skrå foto som dette, for å unngå gjenskinn midt i motivet. Dette er ” å stupe kråke du liksom”, ganske fersk, fra januar 2011.

 ”Omgå” er silketrykk og tegning laget i 2010.

 ”Uhuu” fra 2010 var også med. Men som foto og ikke installasjon.

”Dyr Converse” fra 2011 fikk også en plass i utstillingen. Riktignok innrammet, men det ble for vanskelig å ta et godt bilde av. Her er det malt og tegnet på foto, og i virkeligheten er det ikke så matt som det virker her. Liker godt kontrasten man får av det blanke fotoet, og den matte malingen. Men det er dessverre vanskelig å få frem på et foto.

 ”Sensurert monolog” fra 2010 og ”Babbel” 2011 kan skimtes ved siden av. Her kan man også få et inntrykk av det grove utstillingslokalet, som jeg synes kledde arbeidene mine godt.

 ”Å høre med et halvt øre”, 2010.

                                         
”Hespetrær” også en ganske fersk tegning, fra 2011.  Så ferskt at jeg ikke har fått tatt noe godt bilde av det ennå.

Sånn. Uforskammet av meg å legge ut slik en salig røre og merkelig blanding av teknikker og tema. Men da var det gjort. Og kanskje blir det enklere å legge ut flere arbeider seinere.

1 kommentar:

  1. Skulle ha fått med meg den utstillinga di, men jeg lover å komme neste gang når du stiller ut på kunstnernes hus i Oslo.

    Kjempegøy ( i mangel av flotte adjektiv) å se hva du lager! Mine favoritter er Uhuuu og høna som tenker store tanker.

    Jeg har forresten kommet over en blogg du bør sjekke ut: http://wemakewords.blogspot.com/

    SvarSlett