onsdag 9. februar 2011

ruger på bokstaver


                                                         Det var en gang…

Jeg brenner noen bokstaver, og ikke bruer, før jeg drar en tur over fjellet. Brenn, brenn. Snart skal dere få innblikk i hva jeg driver med NÅ, og ikke hva jeg gjorde i steinalderen. Det kan kanskje se ut som om jeg er født i en tid da alfabetet var nyoppfunnet, siden jeg brenner bokstaver. Huffamei, det nymotens dritet. Jeg er heller ikke født i går. Men av og til føles det som om jeg føder bokstaver og ord i hopetall. Det presser på, tar liksom aldri slutt. Og nå er vi visstnok i harens år dere, det sa de i alle fall på radioen i sta, mellom all reklamen. Kan jo tyde på å bli et mer produktivt år enn noensinne.

Når jeg har kommet over fjellet, til Bergen by, skal jeg gi dere noe fersk sladdersnadder fra her og nå(altså ikke bladet). Men fra en utstilling jeg skal ha på KNOT.

                                          Så tenner vi en bokstav i kveld, for oss som er til stede…

Av ord er du kommet, til ord skal du igjen oppstå. Fritt memorert etter kunstkritiker Øystein Hauge. Her er restene av ”Det var en gang”, et prosjekt utført i Leipzig 2006.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar