mandag 2. juli 2012

atelier-luksus





Nå er tre måneders luksus omme. Som jeg tidligere har nevnt, fikk Sivh (som har lurt seg med, eller som jeg har lurt med på bildene) og jeg muligheten til å boltre oss i dette rommet frem til 1.juli. Det ga oss mulighet til å teste ut prosjekter i større skala, og til å jobbe sammen. I ett og et halvt år har jeg jobbet på atelier-rommet mitt aleine, så det var utrolig luksus å kunne dele ideer og frustrasjon underveis i arbeidet.



Her er noe av kaoset som jeg nå har pakket ned og inn på et allerede fullstappet rom. Oppbevaring må bli førsteprioritet. Hvor skal man gjøre av halvferdige prosjekter som må settes på vent? Jeg har erfart mang en gang at ting som blir liggende, eller som jobbes litt og litt med over flere år ofte kan bli favoritter. Derfor har jeg vanskligheter med å kaste noesomhelst. Dårlig råd til nye materialer kan jo også gjøre at slike rester blir uvurderlige for å lage noe nytt.
Da jeg skulle rydde, fant jeg denne konvolutten som har blitt bleket av solen. Det er fra et prosjekt som ikke har blitt ferdigstilt. Men dette var en uventet bra begynnelse! Buk-taler, tarm-taler, sam-taler. Jadda, det banale trives best i spot(sol)lyset - ingen tvil om det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar