tirsdag 6. november 2012

(Nulltoleranse for) Novemberutstillingen

 Sensurert monolog - 2011
 
I dag fikk jeg vite at jeg er antatt på Novemberutstillingen, en årlig utstilling i Drammen. Den har vært arrangert i over tredve år, og i år skal jeg delta med ett arbeid. Den første utstillingen jeg deltok på var nettopp Novemberutstillingen, og det var i samme år jeg var russ - i år 2000. Husker det som temmelig stort å få stille ut, og at jeg sto og fnisa i et hjørne med noen venninner i et hjørne av lokalet under åpningstalen. Den gang stilte jeg ut en kulltegning på 100cmx150cm, med noen fuglelignende skikkelser på. I 2003 deltok jeg også, før jeg flytta til Bergen. Nå som jeg har flyttet tilbake til Drammen er det jo gøy å markere det med en Sensurert monolog, som glir rett inn i debatten om nulltoleranse for grafitti.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar