tirsdag 13. november 2012

mykt trykk


Silketrykk i gjære! Endelig! Jeg er så gjæra, eller iallefall gira nå om dagen. Silketrykk er den enkleste og mest underholdende grafiske metoden jeg jobber med. I mangel av belysningsutstyr har jeg brukt de samme motivene og rammene igjen og igjen - på forskjellige måter. Etter noen mislykkede og desperate forsøk på å belyse nye motiver i et solstudio, er det nå i ferd å fremkalles et belysningsrom i en låve i stedet. Jeg klarer nesten ikke vente med å få det opp og gå! Er det forresten noen der ute som har erfaring med belysning av silketrykksrammer i solstudio? Jeg grubler så fælt på hvorfor jeg ikke fikk det til å fungere.

En ting jeg grublet lite over, var en gang jeg manglet puter å feste i hjørnene på rammene. Som dere ser på det nederste bildet, duger en pakke sanitetsbind som polstring. Og det er ikke et dårlig forsøk på å oppnå titler som "feministisk trykk(gal)skaper", eller  "grafikerinnen tar vatt(ikke fatt)". Det var et godt forsøk på å få en vellykket arbeidsdag. Kanskje blir dette en føljetong om feminine tøtsj i grafikkverkstedet...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar